asteartea

Manifestariek lurrera bota dute EE.BB.etako monumentu arrazista bat!




Francisco Francoren Valle de los Caidos eta abarren eztabaida puri-purian dagoelarik, EE.BB.etako manifestari anti-arrazistek Ipar Karolinako “Silent Sam” monumentu konfederatua (hots, esklabista) heldu eta lurrera bota dute. Ekintza bikaina!

Iñigo Cabacas, Aitor Zabaleta, Felix Gonzalez Rojo: Gogoan zaituztegu!

"Iñigo gogoan JUSTIZIA! LAB, CGT, ESK, CNT"



 

Laster beteko dira 20 urte faxistek Aitor Zabaleta Kortazar hil zutela. Jakina denez, Aitorren zaletasun bat futbola zen, eta Espainiara joatea erabaki zuen txuri-urdinak animatzeko asmoz Atletico Madrilen kontrako partidan. Baina han, Vicente Calderonen, hiltzaile arrazisten labankadek Aitorren bizitza zapuztu zuten, bere burua defenditzeko aukerarik izan barik. Aitor Zabaletaren “krimen” bakarra euskalduna izatea izan zen.

Antzeko zerbait gertatu zitzaion Iñigo Cabacasi. Poliziek —hots, faxisten lagunek— Iñigo erail zuten Bilbon, eta (beste behin ere) bere burua defenditzeko aukerarik izan barik. Gaur egun Iñigo Cabacasen lagunek hedabide burgesen zurikeria eta espainiar erresumako epaileen eta polizien jarrera harroputza jasaten jarraitzen dute.

Nahiko ezagunak dira faxisten eta Ertzaintzaren bi hilketa hauek, baina euskal futbolak jasan duen beste egoera lazgarri bat gogoratu behar da. Denborak ez dezala oroimena estali.

30eko hamarkadan, prozesu iraultzailearen ondorioz, Borboien klanak boterea galdu eta espainiar bigarren errepublika burgesa sortu zenean, futbol taldeek sinbolo monarkikoak kendu zituzten euren klubetako ezkutuetatik, eta halaber, “real” tituloa ezabatua izan zen. Labur esanda: Sociedad de Foot-ball de San Sebastian izenarekin jaio zen klubari “real” titulua ipini zioten ondoren; baina errepublikaren garaian Donostia Football Club izena hartu zuen, ...Francok bere izen monarkikoa berrezarri zuen arte.

Errepublikako garai horretan Donostia Foot-ball Club-eko atezain zen Felix Gonzalez Rojo (edo Felix Salvador Gonzalez Rojo). 1913ko ekainaren 23an jaio zen errenteriar hau. 1933-36  bitartean jokalari txuri-urdina izan zen, eta futbolaria izateaz gain metalgintzako langile bat zen, U.G.T.ko afiliatua. Milizianoa izan zen ”Rojo” Gerra Zibilean, erreakzionario karlisten eta faxisten aurrean Gipuzkoaren defentsan armak eskutan parte hartu zuelarik. Tamalez, atxilotua izan zen eta Logroñoko eta Ondarretako presondegietatik pasa ostean indar frankistek 1939ko azaroaren 18an fusilatu zuten.
Aitor Zabaleta, Iñigo Cabacas, Rojo, ...herriak ez du barkatuko!

Felix Gonzalez Rojo kamerari begira, zigarroa erretzen.
1936an, Irungo defentsan, Gerra zibilean. (Jmz. de Aberasturiren arabera; 1996)
 

Indonesiako hiltzaileak



Indonesiako sarraskiari buruz:
https://www.icl-fi.org/english/asp/227/indonesia.html

CRITICA: "Infiltrado en el KKKlan" (BlacKkKlansman)

Spike Lee-ren lanak kritika latza jaso du polizia zuritzeagatik.
Hemen irakurri daiteke: https://www.icl-fi.org/english/wv/1139/blacKkKlansman.html
KKK
Nazi & Ertzaintza

LA FIESTA DE LA RAZA (Julio A. Mella)


12 de octubre: "ELS MOSSOS PROTEGEIXEN ELS FEIXISTES"
 
 
ARRAZAREN EGUNA

JULIO ANTONIO MELLA
(PCC, Partido Comunista de Cuba)  

 

1928ko urria.

 

B

este behin ere Amerikako gachupin nostalgikoek beren eguna ospatu dute; merkatariek, partikularrek, espartinen industrialek eta idazle iberoamerikanistek fronte bakar bat osatu dute errege tuberkulosoa, Primo de Rivera mozkortia eta «kondairetako Espainiak Amerika indiarrean egin dituen lori zibilizatzaile handiak» laudatzeko.

Beharrezkoa da teoria guzti horri aurre egitea, kontinente honetan espainiar inperioak utzi dituen hondarretatik bizitzeko interesa dutenei —hots, guakamaioen koloreko banderaren gibelean izkutatzen diren merkatariei, lur-jabe handiei edo idazle hauei— euren burua zuritzeko besterik ez du balio-eta.

Espainiari ez diogu ezer zor. Aldiz, Espainia dago gurekin zorretan. Edozein historiari erreparatuz gero, konturatuko gara Espainiak urrea, zilarra eta indiarren lana andanaka lapurtu zizkigula. Erlijio batekin ordaindu zigun, eta horixe da dena. Herrien balantza ekonomikoan fitsik ez du balio erlijioak. Bai, Espainia da gure zorduna. Pertsona zintzoak jakin behar du Espainiak zenbait urtez Europan izan zuen nagusitasuna lortzeko aukera izan bazuen, hori gure aberastasunei esker, gure produkzio-ahalmenari esker izan zela bakarrik. Espainiar burgesiak Amerikari esker lortu zuen bere garapena. Burgesia honen metatze kapitalista primitiboa guri esker izan zen, baina, ondotik, burgesia honek ez zuen bere burua babesteko gaitasunik izan Ingalaterraren eta Frantziaren aurrean: hain zen ezgauza! Zer irakatsi behar zigun berak, bada?

Aldiz, akiturik uzten gaitu. Gure oreka ekonomikoa bermatzeko ahalmenik gabe. Etnikoki, ergelkeria bat da esatea «Urriaren Hamabiaren arraza» bat existitzen dela. Batasun etniko berri batetarantz baldin bagoaz ez da Espainiarengatik ezta espainolekin: «arraza bat»en inguruan hitz egitea eta kontzeptu hori erregearekin, Primo [de Rivera]-rekin eta burgesia gachupina zaharrarekin lotzea egiazko arraza amerikarretik benetan existitu daitekeena kalumniatzea da: hots, milioika proletario esplotatu kalumniatzea da.

Urriaren Hamabia? Espainia, amerikarren obrari eta aberastasunari esker, Nazio izatera heltzeko aukera izan zuen eguna.

Burges gachupinoek ospatu eta zuritu dezatela euren jaieguna. Guk —gertaera horiek argi eta garbi ulertzen ditugulako—proletalgo espainolak euren apaizak, euren nobleak, euren militarrak, euren burgesak harrapatu eta sarraskitu ditzatela gura dugu, Amerikako Konkistaren garai zibilizatzailean egin ohi zen bezala...

Eta erregearekin zer? Ez da akabatu behar. Aski da erregimen sozialistak Escorialaren Museora lekualdatzen badu. Jadanik momifikatua dago-eta.

—Julio Antonio Mella, PCC. 1928ko urria.

 
"12 D'OCTUBRE
Res a celebrar!"

LA FIESTA DE LA RAZA  
JULIO ANTONIO MELLA
(PCC, Kubako Alderdi Komunista)

1928ko urria.

 

U

na vez más los nostálgicos gachupines de la América han festejado su día; comerciantes, particulares, industriales de alpargatas y escritores iberoamericanistas han hecho un frente único para elogiar al rey tuberculoso, al borracho Primo de Rivera y a «las grandes glorias civilizadoras de la España legendaria en la América india».

Necesario es contrarrestar toda esta teoría que no tiene más fin que el hacerse propaganda los interesados en vivir del resto del imperio español en este continente: los comerciantes, latifundistas o escritores que se cobijan todavía bajo la bandera color de guacamayo.

A España no le debemos nada. Ella es la que está en deuda con nosotros. Véase cualquier historia y se comprenderá que España nos extrajo muchos millones en oro, plata y trabajo indio. Nos pagó con una religión y eso es todo. En la balanza económica de los pueblos la religión vale menos que el agua. Sí, España es nuestra deudora. Cualquiera que sea honesto sabrá que si España pudo tener la hegemonía que por varios años tuvo en Europa se debe exclusivamente a nuestras riquezas, a nuestra capacidad para producir. Si la burguesía española se desarrolló fue por esta América. Nosotros permitimos la acumulación capitalista primitiva de esa burguesía que no supo defenderse de Inglaterra y Francia después: ¡tanta era su incapacidad! ¿Qué nos iba entonces a enseñar?

Por el contrario, nos deja exhaustos. Incapacitados para crear nuestra estabilidad económica. Étnicamente, resulta estúpido decir que hay «la raza del Doce de Octubre». Si vamos hacia una nueva unidad étnica no es por España ni con los españoles: hablar de «la raza» y unir este concepto al rey, a Primo [de Rivera] y a la caduca burguesía gachupina es calumniar lo que puede haber de verdadera raza americana: millones de proletarios explotados.

¿Doce de Octubre? El día que España pudo ascender a Nación por la obra y la riqueza de los americanos.

Festejen su día, mixtificándolo, los burgueses gachupines. Nosotros, con una concepción clara de los hechos, solo hacemos votos por el advenimiento del día en el que el proletariado español tome sus curas, sus nobles, sus militares, sus burgueses y haga con ellos una de esas matanzas que se acostumbraban en la América durante el período de la Conquista...

¿Y el rey? No debe ser muerto. Basta con que el régimen socialista lo traslade al Museo del Escorial. Ya está momificado.

Julio Antonio Mella, octubre de 1928 .

larunbata

ARRAZAREN EGUNA (Julio A. Mella)



Ameriketako inbasioa
Diego Riveraren mural baten arabera.


ARRAZAREN EGUNA

JULIO ANTONIO MELLA
(PCC, Partido Comunista de Cuba)  


1928ko urria.

B

este behin ere Amerikako gachupin nostalgikoek beren eguna ospatu dute; merkatariek, partikularrek, espartinen industrialek eta idazle iberoamerikanistek fronte bakar bat osatu dute errege tuberkulosoa, Primo de Rivera mozkortia eta «kondairetako Espainiak Amerika indiarrean egin dituen lori zibilizatzaile handiak» laudatzeko.

Beharrezkoa da teoria guzti horri aurre egitea, kontinente honetan espainiar inperioak utzi dituen hondarretatik bizitzeko interesa dutenei —hots, guakamaioen koloreko banderaren gibelean izkutatzen diren merkatariei, lur-jabe handiei edo idazle hauei— euren burua zuritzeko besterik ez du balio-eta.

Espainiari ez diogu ezer zor. Aldiz, Espainia dago gurekin zorretan. Edozein historiari erreparatuz gero, konturatuko gara Espainiak urrea, zilarra eta indiarren lana andanaka lapurtu zizkigula. Erlijio bat eman zigun trukean, eta horixe da dena. Herrien balantza ekonomikoan fitsik ez du balio erlijioak. Bai, Espainia da gure zorduna. Pertsona zintzoak jakin behar du Espainiak zenbait urtez Europan izan zuen nagusitasuna lortzeko aukera izan bazuen, hori gure aberastasunei esker, gure produkzio-ahalmenari esker izan zela bakarrik. Espainiar burgesiak Amerikari esker lortu zuen bere garapena. Burgesia honen metatze kapitalista primitiboa guri esker izan zen, baina, ondotik, burgesia honek ez zuen bere burua babesteko gaitasunik izan Ingalaterraren eta Frantziaren aurrean: hain zen ezgauza! Zer irakatsi behar zigun berak, bada?

Aldiz, akiturik uzten gaitu. Gure oreka ekonomikoa bermatzeko ahalmenik gabe. Etnikoki, ergelkeria bat da esatea «Urriaren Hamabiaren arraza» bat existitzen dela. Batasun etniko berri batetarantz baldin bagoaz ez da Espainiarengatik ezta espainolekin: «arraza bat»en inguruan hitz egitea eta kontzeptu hori erregearekin, Primo [de Rivera]-rekin eta burgesia gachupina zaharrarekin lotzea egiazko arraza amerikarretik benetan existitu daitekeena kalumniatzea da: hots, milioika proletario esplotatu kalumniatzea da.

Urriaren Hamabia? Espainia, amerikarren obrari eta aberastasunari esker, Nazio izatera heltzeko aukera izan zuen eguna.

Burges gachupinoek ospatu eta zuritu dezatela euren jaieguna. Guk —gertaera horiek argi eta garbi ulertzen ditugulako—proletalgo espainolak euren apaizak, euren nobleak, euren militarrak, euren burgesak harrapatu eta sarraskitu ditzatela gura dugu, Amerikako Konkistaren garai zibilizatzailean egin ohi zen bezala...

Eta erregearekin zer? Ez da akabatu behar. Aski da erregimen sozialistak Escorialaren Museora lekualdatzen badu. Jadanik momifikatua dago-eta.

—Julio Antonio Mella, PCC. 1928ko urria.

Manifestación trotskista en EE.UU. en defensa de la revolución cubana y la URSS
y por la victoria militar de los izquierdistas salvadoreños.

Labor Defender:
"J.A. MELLA MURDERED
 by Dollar Terror"

 

asteartea

"Афганистан, сплоченность в борьбе" (1982) | "Afganistan, elkartasuna borrokan" (1982)


Afganistango Errepublika Demokratikoari buruzko bideo sobietarra:
https://www.net-film.ru/film-8640/?search=qafghanistan%201982

Brutal represión contra la huelga de Amazon | Amazoneko grebaren aurkako errepresio bortitza



Grande-Marlaska —actual capo del Ministerio del Interior español, y antiguo inquisidor acusado de amparar violaciones y torturas a ciudadanos de la nación vasca— a soltado a sus elementos policiales y fascistas para atacar tanto a la huelga de Amazon (hay heridos y detenidos, entre ellos un militante del PCPE) como a los periodistas de la nación catalana. El régimen español, ahora con el socialborbónico Perro Sánchez como capo de gobierno, actúa como falange de la burguesía y como carcelero mayor de las naciones oprimidas.


"QUEBECen INDEPENDENTZIAREN ALDE !"


Quebeceko komunistak :
La Riposteren mozorroaren atzean: ez sozialismorik ezta independentziarik ere
Alderdi leninista baten alde!
Quebecen independentziaren alde!

·         Leninismoa eta arazo nazional quebectarra

·         Klase-independentzia errenditze oportunisten aitzinean

·         Eskozia, Katalunia: La Riposte bere kontraesanetan hondoratzen da

·         Fightback: Kanadako batasunaren tribuna, “101” legearen kontra



Kanadar Estatuaren sustraietan dago Quebecek jasaten duen zapalkuntza, uztarpe anglofonotik askatzeko borroka beti izan delarik klase borroka sustatzeko indar eragile handi bat. Kanadan eta Quebecen iraultza antolatzeko, arazo estrategiko nagusia arazo nazionala da. Ligue Trotskyste-ren programaren muinean dago askapen nazionalaren eta Quebeceko errepublika proletarioaren aldeko engaiamendua. Borroka hau aitzina eramateko, boltxebikeen ereduan oinarrituriko alderdi bat eraikitzea da gure xedea, alderdi burges eta erreformista guztiekiko independentea dena. Errusiar Iraultzaren ikasbidea segituz eta proletalgoaren diktaduraren alde borrokatuz, langileriak eta zapaldu orok emantzipazioa erdietsi dezakete.
République ouvrière, 2018ko ekaina.

astelehena

Greziako komunistak mazedoniarren autodeterminazio eskubidearen defentsan


Greziako trotskistek artikulu hau argitaratu dute prentsa komunistan (http://www.icl-fi.org/greek/ob/4/macedonia.html).

 Ingalaterrako prentsak egindako itzulpena ere eskuragarri dago (http://www.icl-fi.org/english/wh/242/macedonia.html).

 
Greziako nazionalistak



Liga Komunista Internazionala:
Bizi bedi Balkanetako federazio sozialista!
GREZIA: FRENESI CHAUVINISTA MAZEDONIAREN KARIETARA
·         Greziako gutxiengo mazedoniarraren autodeterminazio eskubidearen alde!

·         KKE: bertze behin ere burgesiaren zerbitzura

·         Mazedonia: froga erabakigarria Greziako iraultzaileentzat

·         Balkanetako federazio sozialistaren alde

osteguna

Engels et la libération des femmes

Exèrcit Popular d'Alliberament



il apparaît que l'émancipation de la femme, son égalité de condition avec l'homme est et demeure impossible tant que la femme restera exclue du travail social productif et qu'elle devra se borner au travail privé domestique. Pour que l'émancipation de la femme devienne réalisable, il faut d'abord que la femme puisse participer à la production sur une large échelle sociale et que le travail domestique ne l'occupe plus que dans une mesure insignifiante. Et cela n'est devenu possible qu'avec la grande industrie moderne qui non seulement admet sur une grande échelle le travail des femmes, mais aussi le requiert formellement et tend de plus en plus à faire du travail domestique privé une industrie publique.

Engels: L'origine de la famille, de la propriété privée et de l'Etat

"Brebeta euskaraz! Zientzietan ere euskaraz!"



astelehena

Lenin, jakobinoen defentsan



 
Lenin: “Normala da burgesiak jakobinoak gorrotatzea”

H

istorialari burgesen iduriko, jakobinismoa erorialdi  bat da (“behera” egitea da). Historialari proletarioen iduriko, klase zapaldua askatzeko borrokaren puntu gorenetako bat da. Jakobinoek iraultza demokratiko baten alde eta errepublikaren aurkako monarken koalizio bati erresistitzeko eredurik hoberena eman zioten Frantziari. Ezin izan zuten garaipen osoa lortu, batez ere 18. mendeko Frantzia inguratzen zuten herrialdeak atzeratuegi zeudelako, eta Frantziak bera ere sozialismoa eraikitzeko oinarri materialik ez zuelako, bankurik ez zelako, ezta partzuergo kapitalistarik, ezta makinak eraikitzeko industriarik, ezta trenbiderik.

20. mendeko “jakobinismoa”, Europan edo Europa eta Asiaren arteko mugetan, klase iraultzailearen agintea, hots, proletalgoaren agintea esan nahiko luke, eta nekazari txiroen laguntzaz, oinarri materialen existentzia aprobetxatuko luke sozialismorantz joateko; ez luke bakarrik 18. mendeko jakobinoek eman zituzten gauza handi, suntsiezin eta ahaztezinak eskainiko, baizik-eta, mundu osoan zehar, langileen garaipen iraunkor bat lortuko luke.

Normala da burgesiak jakobinoak gorrotatzea. Normala da burgesia-txikia haien beldur izatea. Proletarioek eta klase-kontzientziadun langileek konfiantza osoa dute klase iraultzaile eta zapaldua boterearen jabe izatera helduko dela, eta hauxe da, hain zuzen ere, jakobinismoaren esentzia, egungo krisiaren irtenbide bakarra, hondamendi ekonomikoari eta gerrari amaiera emateko modu bakarra.

Lenin: ¿Puede asustarse la clase obrera con el “jacobinismo”?

 Pravda, 90. alea, 1917ko ekainaren 7a (ekainaren 24a)

osteguna

Bukharin: Materialismoa eta idealismoa filosofian


 
 
Nikolai Bukharin

Materialismo historikoaren teoria

MATERIALISMO DIALEKTIKOA

Materialismoa eta idealismoa filosofian: objektibotasunaren arazoa

Itzulpena: trotskistak.blogspot

(...)

J

ainkoak ez du ezartzen giza nahimena, kanpoko kausen eta giza organismo propioaren baldintzen menpe dago. Hemen arazorik handienaren aurrean gaude, milaka urtez gizakien pentsamenduaren kezka iturri izan dena: materiaren eta espirituaren arteko harremanaren arazoa, hau da, kaleko hizkeran adieraztearren, “gorputzaren” eta “arimaren” arteko harremana. Orokorrean, bi fenomeno mota bereizten ditugu. Batzuk hedadura bat dute, espazio bat okupatzen dute, gure zentzuen bitartez sumatu ditzakegu; ikus, entzun, sentitu, dastatu eta usaindu ditzakegu; fenomeno material gisa ezagutzen ditugu. Besteak ez dira espazioan hedatzen, eta ezin dira, ondorioz, sentituak ezta ikusiak izan. Horiek dira, adibidez, giza gogamena, borondatea edota sentsazioak. Baina inork ezin du hauen existentzia zalantzan jarri. Descartes-ek egitate hori giza existentziaren frogatzat hartu zuen, hain zuzen ere. Hortaz, zera esan zuen: “Cogito, ergo sum” (Pentsatzen dut, beraz banaiz). Aldiz, giza pentsamendua ezin da ukitu ezta ikusi; ez du kolorerik eta ezin da zuzenean metrotan neurtu. Fenomeno hauei “psikikoak” edo “espiritualak” esaten diegu. Zein harreman mota ote dago bi fenomeno hauen artean? Zein ote da “gauza guztien printzipioa”: espiritua edo materia? Zein da jatorrizko fenomenoa? Zein oinarrizkoa? Materiak sortzen ote du espiritua edo alderantziz da? Zein harreman mota dago elkarren artean? Horixe da filosofiaren funtsezko arazoa, eta erantzunak zientzia sozialen alorreko arazo anitzei eragingo dio.

Hartu dezagun afera hau ikuspuntu posible guztietatik. Deus baino lehen, onartu behar dugu gizakia naturaren parte dela. Ezin dugu ziurtatu beste planeta batzutan giza-organizazioa gainditzen duen izakirik existitzen ote den, baina planeten kantitatea kontutan hartuz, baliteke hala izatea. Baina guretzat ebidentea da “gizakia” delakoa (Pascal-en “ihi pentsalaria”) ez dela jainkoaren sorkuntza bat, mundutik at dagoena, beste unibertso misteriotsu eta ezezagun batetik proiektatu dena. Natura-zientziek, ordea, gizakia naturaren parte dela eta lege orokor batzuen menpe dagoela erakusten digute. Ezagutzen dugun mundu honi so eginez gero, ikusten dugu fenomeno psikikoak, espiritua delakoaren fenomenoak, fenomeno guztien artean, parte infinitesimal bat besterik ez direla. Badakigu, halaber,  gizakia beste animalia batzutatik datorrela, eta, azken batean, izaki bizidunak Lurrean agertu zirela denbora jakin baten ondotik. Lurra oraindik eguzkiaren antzeko suzko esfera bat zenean, hozte prozesua baino lehenago, ez zegoen bizitzarik bere gainazalean, ezta inongo motako izaki adimendunik. Natura hilaren eboluziotik sortu zen natura organikoa, pentsatzeko gai den forma bat sortu zelarik. Lehenbizi materia existitu zen, pentsatzeko gai ez zena, eta hortik sortu zen materia adimenduna, gizakia, alegia. Hori horrelaxe izan bazen —eta natura-zientziek horrela izan zela esaten dute— ebidentea da materiak espiritua sorrarazi zuela, eta ez espirituak materia. Ez dugu ezagutzen seme-alabarik beraien gurasoak baino lehenago existitu direnik. Espiritua ondoren agertzen da. Beraz, ondorengotzat hartu behar dugu, eta ez aitatzat, gauza “espiritualen” jarraitzaile sutsuegiek nahi duten bezala.

Badakigu, halaber, “espiritua” ez dela agertzen harik eta “materia modu jakin batean organizatu” ez den arte.

Zero batek ezin du pentsatu, hutsik dagoen zerbaitek ezta ere, “espirituak” ezta ere materiarik gabe. Gizakion garunak du —giza-organismoaren parte dena—pentsatzeko ahalmena; eta giza-organismo hau modu ikaragarri konplexuan organizaturiko materia da.

Gainera, bistan da, esandako arrazoiengatik, materia existitu daitekeela espiriturik gabe, baina, aldiz, espirituak ez du existentziarik materiarik gabe. Materia existitu zen izaki adimenduna agertu baino lehenago: Lurra denbora luzez existitu zen bere gainazalean edozein motako “espiriturik” agertu aurretik. Beste era batera esanda, materia objektiboki existitzen da, espiritutik independentea da. Baina “espirituaren” fenomeno psikikoa ez zen inoiz existitu materiarik gabe, modu independentean. Garunik gabe ez dago adimenik, desioak ezinezkoak dira ez badago desiorik sortzen duen organismorik. “Espirituak” harreman estua dauka “beti” materiarekin (soilik Biblian aurkitu dezakegu “espiritua” uretan flotatzen). Beste modu batean esanda, fenomeno psikikoak, kontzientziaren fenomenoak “era jakin batean organizaturiko materiaren propietate bat” baino ez dira, “materia honen funtzio” bat.

Har dezagun gizakia adibidez: Modu delikatu batean organizaturiko kreatura bat da. Deuseztatu, desantolatu, deskonposatu dezagun organizazio hau eta orduan berehala desagertuko da bere “espiritua”. Gizakiek sistema hau berreraikitzeko gai izango balira, giza-organismo hau berriz osatzeko ahalmena izango balute, giza-organismo bat desantolatu eta berriz muntatzeko gai izango balira, erloju baten parteekin egiten dugun moduan, orduan berehala etorriko litzateke kontzientzia. Noski, ez gara oraindik hori egiteko gai. Baina jadanik ikusi dugun bezala, determinismoari buruz eztabaidatu dugunean, “espirituaren” egoera, hots, kontzientziaren egoera, organismoaren egoeraren menpe dago. Organismoa alkoholarekin intoxikatzen badugu, kontzientzia nahastu egingo da, espiritua zabuka ibiliko da. Organismo hori sendatzen bada bere egoera normalera itzuliz (sustantzia toxikoen aurkako antidoto bat hartu duelako, adibidez), orduan espiritua ere modu normalean funtzionatzen hasiko da. Honek argi eta garbi frogatzen du kontzientzia materiaren menpe dagoela, hau da, “existentziak determinatzen duela pentsamena”.

Ikusi dugunez, fenomeno psikikoak modu jakin batean organizaturiko materiaren propietate bat dira. Beraz, zenbait fluktuazio gerta daitezke, materia organizatzeko zenbait forma, eta, hortaz, bizitza mentalaren zenbait forma. Gizakiak, bere garunarekin, organizazio jakin bat du, Lurreko bizitza psikiko perfektuenaren jabe da eta benetako kontzientzia bat du. Zakurrak beste modu batean organizaturik daude, eta horrexegatik beraien psikea eta gizakiarena ezberdinak dira. Zizarea ere modu berezi batean organizaturik dago, eta bere “espiritua”, ondorioz, ikaragarri pobrea da, eta ezin da inolaz ere konparatu gizakiak daukanarekin. Harri batek, adibidez, bere organizazioa dela-eta, materia bizigabe  bat da, eta, beraz, ez du bizitza psikikorik. Psikea izateko materiaren organizazio berezi eta korapilatsu bat behar da. Materiaren organizazio bereziki konplexu bat izatea nahitaezko baldintza da bizitza psikikoa agertu dadin, hau da,  «kontzientzia» izenez ezagutzen dugun bizitza hori agertu dadin. Lurrean, kontzientzia hori azaltzen da soilik materia instrumenturik konplexuenarekin organizatu denean; gizakiaren kasuan: garunarekin.

Hortaz, materiarik gabe ez dago espiriturik, baina materiak ez du espiriturik behar existitzeko; materia espiritua baino lehenago existitu zen, materia modu jakin batean organizatzen denean, bere propietate berezi bat sortzen da: espiritua.

Ondorioz, filosofiaren eremuan, materialismoaren eta idealismoaren arteko erlazioen arazoa ebatzita gelditzen da. Materialismoaren ustez, materia lehenengo gauza da, funtsezko gauza bat; idealismoaren iritziz espirituak du lehentasuna. Materialistentzat, espiritua materiaren produktu bat da. Idealistentzat, aldiz, materia da espirituaren produktua.

Ez da zaila ulertzea idealismoa (existitzen diren gauza guztien oinarria ideiak edo espiritua dela dioen doktrina) kontzepzio erlijiosoaren forma arindu bat dela, eta honen arabera, botere misteriotsu eta jainkotiar bat naturaren “gainetik” dago, eta giza-kontzientzia botere jainkotiar batek sortzen duen txinparta txiki baten gisa kontsideratzen du, eta gizakia bera ere jainkoak hautatutako kreatura bat dela uste du. Ikuspuntu idealistak, ondorioz, absurdo multzo batetara garamatza, sarritan klase menperatzaileen filosofoek seriotasunik handienarekin defenditzen dituzten absurdoak.

Nikolai Ivanovitx Bukharin, militante boltxebikea: Teoría del materialismo histórico.

Николай Иванович Бухарин

asteazkena

Lenin, zapalkuntza nazionalaren kontra



Iraultza sozialista egin eta burgesia garaitu ahal izateko, langileak beraien artean estuki batu behar dira, eta batasun sendo horri laguntzen dio nazioen autodeterminazioaren eskubidearen aldeko borrokak, hots, anexioen aurkako borrokak”

Lenin: Balance de una discusión sobre el derecho de las naciones a la autodeterminación (1916ko ekaina)

Komunistek Korsikaren independentzia eskatu dute



Frantziako eta Mexikoko prentsa leninistak korsikarren askapen nazionala aldarrikatu du. Gazteleraz eta frantsesez irakur daiteke:
http://www.spartacist.org/espanol/eo/49/macron.html

Hemen ere euskarazko itzulpena irakur daiteke:
https://trotskistak.blogspot.com/2018/03/por-la-independencia-de-corcega.html

Quebec | "Altxa dezagun leninismoaren bandera! Independentzia eta sozialismoa!"


M1, 2018
 
 
 
République ouvrière, 2. alea
2018ko udaberria/uda
 

République ouvrière eta Workers Tribune:
Altxa dezagun
leninismoaren bandera!
Independentzia eta sozialismoa!



 

 

Itzulpen ez ofiziala.
Jatorrizkoa hemen (frantsesez eta gazteleraz):
 

 

 


«Benetako alderdi leninista bat eraikitzeko oinarriak jarri ditugu, alderdi honek zapalkuntza nazionalaren aurkako borroka bere programaren muinean darama»
«Britainiar Inperioak Quebec bortxaz konkistatu eta militarki okupatu zuen 1759-1760 urteen artean. Ordutik, Kanadako frantsesak gutxiengo zapaldu bat izan dira, eta 1837-38ko patrioten iraultza demokratikoaren errepresio odoltsuak egoera hori bermatu zuen»


«Quebec-en independentzia kausa justu bat da eta ez diogu aldez aurreko baldintzarik jartzen»

«Quebectar langileak ez dira zinez libreak izanen Quebec kapitalista “ezkertiar”  batean. Langileak boterean dauden errepublika bat beharrezkoa da. Perspektiba hau gure deiadarrean adierazten dugu: Independentzia eta sozialismoa!»

 


«Kanadan, Spartacist Canada bakarra izan da bai Sobiet Batasunean gertatutako errestaurazio kapitalistaren aurkako borrokan, bai gainontzeko Estatu proletario deformatuen konkisten defentsan (Txina, Kuba, Ipar Korea, Vietnam eta Laos)»

«Kanada ingeleseko proletalgoak quebectarren eskubideak defenditu behar ditu kosta ahala kosta, independentziaren babes irmoena izan behar du»
 

«Workers Tribunek instituzio monarkikoen paper erreakzionarioa azpimarratzeko ardura hartuko du, eta ahal duen guztia eginen du langileen borrokak Erdi Aroko hondar hau deuseztatzeko» 

«Frantsesa hizkuntza zikin bat izan da beti klase agintari anglofonoaren idurikoz. Denbora luzez ez zen ezta ezbaian jartzen frantsesez ez mintzatzea gobernuan edo negozioetan: “Speak white!”...
Frantsesez mintzo direnak gutxiengo bat izanda,
arriskurik  ez separatzeko»


«Leninistak garen neurrian, uste dugu hizkuntzen arteko berditasuna erdiesteko hizkuntza menperatzailearen pribilegioen kontra borrokatu behar dela. Gaurdaino, ingelesak ez du inoiz galdu Quebec-eko zapaltzaileen hizkuntzaren estatusa. Beraz, “101 legea” babesten dugu, eta Quebec-era datozen immigranteak frantsesa ikasiz integratu behar dutela defenditzen dugu»

«Klase borroken historiak frogatzen du Quebec Ipar Amerikako kapitalismoaren katebegi ahula izan daitekeela. Baina langileriaren ahalmen iraultzailea gauzatzeko, abangoardiako alderdi bat beharrezkoa da ezinbestean»

 
Lenin eta Trotsky